divendres, 5 de desembre del 2014

Wikipedia

Què és la Wikipedia? Doncs aquí hi ha la definició per ells mateixos:

Extret de: Wikipedia


La Wikipedia o Viquipèdia (en català) és molt comú entre la societat actual, però penso que no tothom sap què és o tot el que es pot fer amb ella. A classe, ens hem fet una sèrie de preguntes sobre aquesta i, espero que tots aquells que tinguin dubtes, això els solucioni:

- La informació de la wikipedia es pot copiar? Només es pot si els textos estan sota la Llicència de Creative Commons Reconeixement i Compartir- Igual.

- En què consisteixen les categories? Les categories són una característica del programari del MediaWiki. Proporcionen una indexació automàtica, la qual és útil com una taula de continguts.

- Què són les discussions? Són els temes de debat d'un article.

- I què passa amb les llicències quan extraiem informació d'una pàgina web existent? Sempre hem de fer referència a la pàgina web d'on hem extret tot.

- I d'on podem extreure informació per crear els nostres articles? A les biblioteques o a Scholar.


- Què és la llista de seguiment? És el que succeeix quan es produeixen canvis en les pàgines que seguim. Es rep un avís d'actualització seguidament.

- Què vol dir "viquipediar" un article? Estructurar-lo, dividir-lo en apartats, crear una taula de continguts, etc.

- Com se sap que és un article fiable? Per la quantitat de cites que apareguin als articles i si hi trobem la bibliografia i els enllaços externs.

- Quins són els pilars fonamentals de la wikipedia? Està format per 5 pilars: Viquipèdia és una enciclopèdia, Viquipèdia cerca el "punt de vista neutral", Viquipèdia és de contingut lliure, Viquipèdia segueix unes normes d'etiqueta i Viquipèdia no té normes inamovibles.

Després de parlar sobre la Wikipèdia, a classe hem hagut de completar i editar un article que ja formés part d'aquesta pàgina web. Jo, com que era pels vols del Dia de la Infància, vaig voler escollir l'article anomenat d'aquesta manera, en català. Vaig veure que tant en anglès com en castellà, aquest article era força extens, però no en català. Llavors, vaig decidir completar-ho: Vaig augmentar la introducció, vaig afegir més referències, vaig crear un quadre amb diverses fotografies de banderes d'un país diferent al segon punt...
En definitiva, vaig quedar força satisfeta del meu treball de documentació i vaig aprendre molt de Viquipèdia.
Unes setmanes més tard, vaig tornar a mirar l'article on havia treballat i vaig veure que no hi havia cap canvi. Això vol dir que està tot bé, no? Estic contenta! Així que us animo a visitar el Dia de la Infància a Viquipèdia, ja que us puc assegurar que és del tot fiable.


Extret de: Wikipedia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada