divendres, 5 de desembre del 2014

Núvols de paraules, Mapes conceptuals, Tauler d'anuncis, Mapes mentals i Fluxogrames

Més idees, més emocions. En el món educatiu no tot es treballa a partir de documents amb textos llargs i monòtons. Per tal que això entri millor pels ulls, tenim una sèrie d'eines per treballar en forma d'esquema i més visual tot allò que volem estudiar i aprendre. És a dir, ens fan de suport en el nostre pensament, reuneixen les idees més importants. Aquestes s'anomenen: núvols de paraules, mapes conceptuals, tauler d'anuncis, mapes mentals i fluxogrames.
  • Núvols de paraules: (word cloud en anglès) és una mena de semàntica condensada d'un document en la qual els conceptes claus són representants en mides de fonts diferents, sent aquells més grans els més freqüentment consultats. S'utilitzen bàsicament per destacar la seva importància en els directoris o llocs web. Com a exemple de programa per crear un núvol de paraules tenim el Wordle.
  • Mapes conceptuals: La creació d'un mapa conceptual ens pot ajudar a organitzar els nostres coneixements i a ampliar la nostra perspectiva en relació a un tema. Exemple: Bubbl.
  • Tauler d'anuncis: es tracta de tenir un suro on penjar petits escrits i, així compartir informació. Exemple: Padlet.
  • Mapes mentals: és una eina que ens permet organitzar i estructurar el nostre pensament, facilitant-nos així la nostra capacitat d'expressar idees, solucionar problemes, prendre apunts,... d'una manera gràfica. Exemple: Mindomo.
  • Fluxogrames: són un diagrama de flux que té un únic punt d'inici i un únic punt de terme o concepte general. Tot camí d'execució ha de permetre arribar des de l'inici fins al terme o concepte general. Exemple: Gliffy.
Font d'informació: http://gestioinformacioeducacio.blogspot.com.es/

Núvols de paraules (exemple: cançó Sol solet):

Wordle: Sol solet

Extret de: Wordle


Mapes conceptuals: Exercici Dinar de Nadal
Les relacions que hi a la família són: L'àvia Maria és la mare del Joan i el Marc. El Joan té dos fills: la Maria, la qual té un fill que es diu Ramon, i Jo. El Marc té 4 fills: La Maria, la Paula, el Genís i l'Eduard.
Per tant, si ho mirem des del Jo, l'àvia Maria és la meva àvia, el Joan el meu pare, la Maria la meva germana, el Ramon el meu nebot, el Marc el meu tiet i la Maria, la Paula, el Genís i l'Eduard els meus cosins.



Extret de: Bubbl

Tauler d'anuncis:
 
Created with Padlet
Extret de: Padlet

Mapes mentals:

  Extret de: Mindomo

Fluxogrames:
Aquest és el resultat d'un exercici, on havíem de crear a Gliffy un diagrama de flux que representés l'acció de travessar una cruïlla on hi hagués semàfors. Els quadres verds és quan puc caminar (el semàfor està en verd), els octàgons quan m'haig d'aturar perquè el semàfor està en vermell i l'estrella violeta és el lloc on haig d'arribar.
Extret de: Gliffy

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada