dijous, 16 d’octubre del 2014

LLIBRE: Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents

A classe de GTIC vam dedicar tota una sessió per parlar del llibre Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents. Tots ja el portàvem llegit de casa i a l'aula havíem de comentar-lo, preguntar per algun dubte que tinguéssim, debatre...D'aquesta manera, analitzàvem els diferents punts del llibre.
Aquest document et parla dels tipus de blogs que hi ha, de com els blogs s'estan convertint en una eina cada vegada més utilitzada a les escoles, com treballar-ho amb els alumnes...Tot això es va parlant en diferents punts del llibre, i al començament de cada tema, podem trobar un e-mail d'un professor/a que té dubtes sobre els blogs (la seva utilització...).

Us pot servir d'interès:
Tipus de blogs que trobem:
Els podem classificar per dins de l'aula i fora de l'aula.
- Dins de l'aula:
  1. Del professor
  2. De professor-alumnes
  3. De l'alumne
- Fora de l'aula:
  1. De centre
  2. Destinats a seminaris i cursos de formació TIC per al professorat
  3. De professors (individuals) 
En les explicacions del llibre podem trobar bastant vocabulari relacionat amb les noves tecnologies, algun és complicat de saber, però al principi de tot pots trobar unes pàgines dedicades a les definicions d'algunes paraules, més aviat complicades. Això fa que et faciliti la seva comprensió. Seguidament us adjunto alguns mots amb les seves definicions, per tal que us ajudin i informin de les diferents parts d'un blog.

Glossari del blog:
  1. Blogroll o llista de blogs: Menú que es mostra a la portada del blog en què apareix la llista d'enllaços que l'autor o autors del blog recomanen i destaquen per la relació amb la temàtica o altres elements que vulguin remarcar.
  2. Comentari: Motor d'interactivitat entre l'autor i el lector i el que ajudarà a crear coneixement, rebre feedback...
  3. Enllaç permanent: Cada article o entrada té una pàgina independent amb una direcció específica per poder enllaçar-la i recuperar-la fàcilment, sense que el pas del temps i la desaparició de l'entrada de la portada faci perdre la ubicació de l'article.
  4. Etiquetes i categories: Elements que faciliten l'organització i identificació dels continguts.
  5. Ping: Sistema que s'utilitza per difondre els nostres articles mitjançant un avís a directoris de blogs, on van apareixent els títols dels últims articles publicats en la blogosfera.
  6. Plugin o "widget": Complements que permeten ampliar les possibilitats pròpies d'una plataforma (posts més llegits, rellotge internacional o mapa que situa el país d'origen dels lectors).
  7. Post: Article o entrada, el cos del contingut que forma el blog.
  8. Retroenllaços: Relació entre blogs on permet visualitzar quins blogs enllacen directament a un article en concret, en forma de comentari.
  9. RSS, feed o sindicació: Una vegada seleccionades les fonts d'informació d'interès, aquestes fonts enviïn avisos d'actualització a l'usuari sense necessitat que aquest hagi de comprovar si hi ha novetats en cadascuna d'elles.
Conclusió:
Per tant, aquest llibre el recomano a tots aquells docents (ja sigui en formació, o ja titulats) que vulguin introduir el blog en els seus alumnes, ja que penso que és una eina que cada vegada s'utilitzarà més i serà molt útil per a tothom en el futur.

Portada del llibre


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada