divendres, 14 de novembre del 2014

Una nova manera d'ensenyar: Flipped Classroom

Flipped Classroom
Com ja diu el titular d'aquesta entrada, una nova manera d'ensenyar semi-presencial és la Flipped Classroom (o aula capgirada, en català). En què consisteix? Doncs, tal i com ens ha ensenyat el professor de GTIC, aquest sistema consisteix en intercanviar idees professor-alumne, amb l'ajuda de les noves teconologies (els nens aprenen mitjançant vídeos). Amb això, el professor no és l'únic que ensenya, ja que el nen aprèn a través de la seva pròpia autonomia, és a dir, utilitzant recursos que les TIC ens facilita. Per tal d'explicar-ho més clarament, us escriuré 7 coses que hauríem de saber tots sobre la Flipped Classroom:
  1. Què és? La Flipped Classroom és un model pedagògic on la lectura típica i els deures d'un curs estan invertits.
  2. Com funciona? No hi ha un únic model per aquest sistema. Però el que sempre és el mateix són les xerrades prèvies professor-alumnes abans de fer els exercicis a classe sobre un tema en concret.
  3. Qui ho està realitzant? Cada vegada l'utilitza més escoles d'arreu del món i d'alta qualitat.
  4. Per què és important? Dedicar temps de classe a aplicar conceptes, pot donar als professors una bona oportunitat per detectar errors a l'hora de pensar.
  5. Quins incovenients té? Una Flipped Classroom requereix una gran i caudelosa preparació.
  6. On s'arriba? Es pot arribar a obtenir un gran pla d'estudis fora de l'aula.
  7. Quines són les implicacions a l'hora d'aprendre i d'ensenyar? El model de la Flipped Classroom implica més responsabilitat per aprendre als alumnes i alhora se'ls obra portes per experimentar.
Per obtenir una informació més ampliada, clica aquí.

Exemple:
Un dia a classe, el professor comença a parlar sobre un tema en concret als seus alumnes, però aquest els diu que han de buscar informació a casa i que el dia següent en parlarien. Arriba aquest dia i cadascú ha extret informació sobre el tema parlat el dia anterior. Alguns aporten informació nova, d'altres en complementen, tenen dubtes i pregunten, etc. És a dir, gràcies a aquest procés cada nen s'ha fet una petita introducció sobre el tema el qual més tard en parlaria el professor. 

Conclusió:
Per tant, podem dir que el sistema de Flipped Classroom és positiu i actual, ja que s'adapta a les noves tecnologies i, alhora, fa que els nens aprenguin d'una manera més entenedora, autònoma, cooperativa i dialectal.
Aquest sistema, però, té un incovenient: si els alumnes no treballen per la seva part el tema a desenvolupar, la classe del dia següent no tindrà gaire significat, ja que el professor explicarà i els alumnes no tindran informació per complementar, per donar-ne de nova o algun dubte per preguntar.
És per això que s'ha de ser molt conscient de en què consisteix la Flipped Classroom i s'ha d'explicar molt bé als alumnes, per tal de poder-ho treballar de la millor manera i obtenir uns grans resultats.
Vídeo:
A continuació us adjunto un petit vídeo, el qual explica d'una forma senzilla i ben comprensible en anglès, sobre què consisteix una Flipped Classroom i què ens aporta.


Extret de: YouTube

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada